Digitegu 2021 case study: liitreaalsuse kasutamine lennupiletite müümiseks

Liitreaalsuse kasutamine lennupiletite müümiseks tõi Mediabrands Digitalile konkursil Aasta Digitegu 2020 võidu mobiilsete rakenduste ja reklaami kategoorias.

Olukord turul

Lennundus on väga kõrge konkurentsiga valdkond, mistõttu on hädavajalik pidevalt uuendustega kaasas käia ja potentsiaalsete klientide tähelepanu püüdmiseks uusi ning innovatiivseid reklaamilahendusi kasutada.

Aasta algus on lennunduses üks olulisemaid müügiperioode, mil paljud lennufirmad korraldavad suuri müügikampaaniaid. Seda olulisem on just sel perioodil osata kõrges konkurentsis silma jääda ja eristuda, kasutada efektiivseid ja uudseid reklaamikanaleid ja -võtteid, et potentsiaalsed kliendid otsustaksid lennata just airBalticuga.

Kampaania eesmärk

Kahefaasilise kampaania eesmärgiks oli konkurentsitihedas olukorras püüda uudsel viisil inimeste tähelepanu ning motiveerida neid broneerima lennupiletit. Selleks töötati välja uudne liitreaalsuse (Augmented Reality) efekt, mida ühena esimestest lennufirmadest kasutati eraldi reklaamiformaadina.

Kampaania esimeses faasis kasutati esmalt mobiilseid liitreaalsusel põhinevaid reklaame, et tutvustada uut liitreaalsuse mobiiliefekti ning püüda seeläbi potentsiaalsete klientide tähelepanu Baltikumis ja motiveerida neid oma järgmist reisi planeerima. Liitreaalsusel põhinev mobiiliefekt andis võimaluse juhuslikkuse alusel valida oma järgmine reisisihtkoht.

Kampaania teises faasis olid eesmärgiks konversioonid ehk lennupiletite müük airBalticu veebilehel. Olemasolevat liitreaalsuse efekti arendati edasi ning kohandati vastavalt soodusmüügi kampaaniale. Kuna reklaamide eesmärgiks oli tuua müüke võimalikult kõrge reklaamitasuvusega (ROAS), kasutati laia sihtimist ning keskenduti inimestele Baltikumis, kes on Facebooki algoritmide põhjal välja näidanud reisikavatsust. Sedasi tabati reklaamiga just neid inimesi, kes antud momendil olid kõige altimad lennupileteid broneerima. Lisaks liitreaalsuse reklaamidele kasutati samas kampaanias paralleelselt ka teisi reklaamiformaate (erinevad video- ja staatilised reklaamid, kõigis formaatides ja seadmetes).

Tulemused

Liitreaalsuse reklaamid tõid esimeses faasis väga häid brändituntuse tulemusi. Võrreldes 2019. aasta brändituntuse kampaaniatega oli liitreaalsuse reklaami mäletamise (ad recall) kulu 2 korda madalam. Lisaks tõid liitreaalsuse reklaamid kordades paremaid müügitulemusi – reklaamitasuvus (ROAS) oli koguni 4,7 korda kõrgem.

Teises faasis (soodusmüügikampaania raames) tõi uuenduslik liitreaalsuse reklaamiformaat võrreldes ülejäänud formaatidega 2,6 korda kõrgema tulemusmäära ja 51% kõrgema reklaamitasuvuse.

airBalticu ja Mediabrands Digitali poolt kasutatud liitreaalsuse reklaame tunnustati ka Facebooki poolt, kes avaldas tulemuste kohta ametliku Facebooki eduloo: bit.ly/airbalticAR