Turunduse TOPi võidu intervjuu: Eesti digiturunduse tase on läbi aegade parim

Digiturundusagentuuridel on kiired ajad, digitaalse meedia osakaal pole kunagi olnud nii suur ja digiturunduse tase nii hea nagu praegu, rääkis Turunduse TOPis agentuuritulu edetabelis esikoha saanud Mediabrands Digitali tegevjuht Erki Heinsaar.

Heinsaare hinnangul läheb digiturundusagentuuridel praegu hästi. „Koroonapuhang näitas ettevõtetele digitaalse arengu vajalikkust ning hetkel investeerivad kõik oma digikanalite arengusse ja agentuuridel on siin strateegia ning nõustamise osas suur roll,“ selgitas ta, lisades, et neilgi on praegu rekordarv spetsialiste ja kliente.

Ta tõi välja, et kuigi mõned ärisuunad – eeskätt turism – on varjusurmas, siis käimasolevaid projekte on palju. Põhjuseks on tema sõnul see, et keerulistel aegadel otsivad kliendid viise, kuidas oma tegevusi efektiivsemaks saada.

„Digitaalse meedia osakaal pole kunagi varem nii suur olnud kui praegu ja näeme selle kasvu ka järgnevatel aastatel. Lihtsalt varasem orgaaniline kasv sai kevadel suure tõuke lisaks,“ lausus Heinsaar.

„Mis puudutab meediahindu, siis need on alati otseses sõltuvuses nõudlusest, ning hetkel on nõudlus taastunud kriisieelsele tasemele,“ sõnas Heinsaar, kuid nentis, et võrreldes Eesti meediahindu näiteks Soome või Rootsi hindadega, siis meil on kontaktihind kordades soodsam. „Seega klientidel on endiselt hea positsioon turundusinvesteeringute tegemiseks.“

Möödunud aasta oli Mediabrands Digitali arengus murranguline

„Võtsime tööle üle kümne uue inimese, avasime Iirimaal tütarettevõtte ja laienesime välisturgudele. Tänu sellele tegime ka rekordkasvu ja ületasime käibes 10 miljoni piiri,“ rääkis Heinsaar eelmise aasta suurimatest kordaminekutest.

„Agentuuri väärtus on inimesed ja ma olen meie meeskonna üle väga uhke – teist sellist kompetentsikeskust siit regioonist ei leia.“

Ka käesolevat aastat alustati korralikus kasvutempos, ent koroona on seda mõnevõrra pärssinud – eeskätt tulenevalt turismisektori võrdlemisi suurest osast Mediabrans Digitali kliendiportfellis. Sellele vaatamata töötab ettevõttes hetkel rohkem inimesi kui kunagi varem. „Hetkel on meil 55 digispetsialisti ja oleme jätkuvalt värbamas,“ sõnas Heinsaar. „Ma olen alati öelnud, et agentuuri väärtus on inimesed ja ma olen meie meeskonna üle väga uhke – teist sellist kompetentsikeskust siit regioonist ei leia,“ lausus Heinsaar.

Digiagentuuride roll on muutumas

Täisteenusagentuurina ei kitsenda Mediabrands Digital oma teenusteportfelli kindlate kanalite või tegevustega. „Meie roll ongi klienti nõustada, milliste tegevustega on kõige optimaalsem tulemusi saavutada ning soovi korral need tegevused ka ellu viia,“ ütles Heinsaar.

Mediabrands DIgitali teenuste hulka kuuluvad digistrateegia loomine, digikampaaniate teostus, analüütika (seadistused, dashboard’id jne), sotsiaalmeedia sisuloome, disain, videoloome, sisuturundus, otsingureklaamid, SEO ja e-maili turundus.

Heinsaar lisas, et kui aastate eest oli nende fookus digitaalsel meedial, siis nüüdseks on nende kompetentsid oluliselt laiemad. „On veebiarendajaid, analüütikuid, disainereid, loovjuhte, videograafe, sisuturundajaid. Ehk klient ootab ja saab täna digiturundusagentuurilt oluliselt rohkem kui varem,“ sõnas Heinsaar.

„Adume, et täna on piirid meedia, loovlahenduste ja tehnilise teostuse vahel väikesed ning seetõttu on oluline kõikide kompetentside kokku kogunemine ja klientidele terviklahenduse pakkumine,“ selgitas ta.

„Loomulikult suudame rohkem aidata kliente, kellel on veebis mingi kindel tegevus (müük, kontakti jätmine vms), aga meil on ka suur hulk täiesti online’i väliseid kliente, kelle tooteid ostetakse tavapoodidest. Nende puhul on digiturunduse ja ostu vaheliste seoste leidmine keerulisem, aga oleme välja töötanud lahendused, kuidas füüsilises keskkonnast tehtud ostud online-tegevustega kokku viia,“ rääkis Heinsaar, et ka selles valdkonnas on viimastel aastatel päris suur innovatsioon toimunud.

Kliendid on teadlikumad kui varem

Kokku on Mediabrands Digitalil üle 350 kliendi, kes tegutsevad erinevates valdkondades. „Peangi seda meie suureks tugevuseks, et saame kliendile anda võrdlusi parimatest praktikatest valdkonnaüleselt – nii tekib tervikpilt kogu turust.“

Heinsaar kiitis ka kliente, kes on aastatega digivaldkonnas teadlikumaks muutunud. „See on ka üks meie koostöömudelitest – meil on välja töötatud koolitusprogrammid erinevate digikompetentside moodulitega ning koolitame oma kliente regulaarselt,“ selgitas ta, lisades, et suurim areng toimub aga koos kliendiga tegevusi analüüsides. „Pean seda elementaarseks, et nii meie inimeste kui ka klientide digikompetents pidevalt kasvab,“ sõnas Heinsaar.

Tulevikuplaanidest kõneledes tõi Heinsaar välja, et nad on fookusesse võtnud e-kaubanduse ja eksportivad Eesti ettevõtted. „Nende osas on meie kliendibaas enim kasvanud ja oleme seal juba mitmeid edulugusid saavutanud,“ oli ta tulemustega rahul.

Pikemas perspektiivis jätkatakse samal suunal: „Oleme Baltikumi suurim digiturundusagentuur ja see jääb meile endiselt koduturuks. Samas näeme, et suur osa kasvust tuleb Skandinaaviast ja Lääne-Euroopast.“

Eesti digiturunduse tase on hea

„Meil vist pole ühtegi otsest konkurenti,“ arvas Heinsaar. Ta selgitas, et teist täisteenust pakkuvat digiagentuuri Eestis ei ole, küll on mitmeid häid ühele valdkonnale keskendunud agentuure. „Üldiselt ma pigem lähtun sellest, et mingis kontekstis võivad teised agentuurid meile koostööpartnerid olla,“ ütles ta.

„Oleme nii Google’i kui ka Facebooki strateegilised partnerid ja osaleme nende tootearenduses. Selle osas oleme täna oluliselt paremas positsioonis kui näiteks viis aastat tagasi, mil tundus, et Eesti on digimaailma arengute osas aastaid maha jäänud,“ ütles Heinsaar.

„Täna on meil maailmatasemel teenus nii rahvusvaheliste platvormide nagu Google’i, Facebooki kui ka Adformi osas ning ka kohalik meedia võimaldab väga täpselt digitaalse jalajälje põhist segmenteerimist ja sihtimist. Julgen kindlalt väita, et Eesti digiturunduse tase on läbi aegade parim,“ lisas ta.

Digiagentuuride tulevik: liitreaalsus, analüütika ja automatiseerimine

Heinsaar nimetas kolm suundumust, mis digiagentuuride lähitulevikku enim mõjutavad.

Esiteks tõi ta välja, et endiselt on kasvutrendis mobiil ja liikuv sisu. „Üha rohkem hakkame nägema liitreaalsusega põimitud reklaame.“

Teine suund on tema sõnul analüütiline: „Kuidas päriselt aru saada erinevate kanalite reklaamide toimimisest ja millise info põhjal digitegevusi optimeerida.“

Lisaks on digimeedia Heinsaare hinnangul läinud väga palju spetsiifilisemaks – võimalusi segmenteerida on meeletult palju ja puhtalt inimjõuga ei ole reaalne ega optimaalne neid tegevusi hallata. „Tuleb kasutada masinõpet ja protsesse automatiseerida. Juba täna on agentuuri valikul võtmetähtsad nii inimesed kui ka selle agentuuri enda tööriistad, mida automatiseerimiseks kasutatakse.“

Intervjuu ilmus 28.11.2020 bestmarketing.ee