Mediabrands Digitali ja airBalticu koostöös sündis kolmas ametlik Facebooki edulugu

Saavutasime koostöös airBalticuga juba järjekorras kolmanda ametliku Facebooki eduloo, mis sel korral keskendub uudse AR-reklaamiformaadi abil müügitulemuste tõstmisele.

Loe meie tegevjuhi Erki Heinsaare Best Marketingile antud intervjuust, mille poolest see kahest eelmisest eduloost erineb, mida üldse kujutab endast Facebooki edulugu ja millist kasu toob Facebooki partneriks olemine.

BM: See on viimase kolme aasta jooksul juba kolmas kord, kui Facebook tunnustab airBalticut ja Mediabrands Digitali. Kuidas see õnnestunud on?

Me oleme juba aastaid tagasi defineerinud strateegilised platvormid, kellega tahame väga tihedalt koostööd teha ja olla aktiivselt nende tootearenduse juures. Facebook on üks nendest platvormidest. Sarnast koostööd teeme ka näiteks Google’i ja Adformiga, kelle puhul samuti sertifitseeritud partner oleme. Viimased 3-4 aastat olemegi Facebooki kontaktidega iganädalaselt suhelnud, kliendipõhiseid lahendusi välja töötanud ja need edulood on selle koostöö vormistus.

BM: Milles seekordne kampaania ja edulugu seisnesid?

Sel korral keskendusime uudse AR-reklaamiformaadi abil müügitulemuste tõstmisele. Augmented Reality (AR) ehk liitreaalsuse tehnoloogial põhineva reklaamiformaadi abil õnnestus püüda inimeste tähelepanu ja kaasata neid täiesti uuel moel. Eesmärgiks oli AR-efekti kaudu inspireerida inimesi oma järgmise reisisihtkoha valimisel ja motiveerida seeläbi ostma lennupiletit. Uudne lahendus tõi kaasa varasemast parema reklaamimärgatavuse ning võrreldes tavapärasemate reklaamiformaatidega kõrgema konversioonimäära ja reklaamitasuvuse (ROAS).

BM: Kuidas see erines kahest eelmisest?

Eelmised kaks edulugu põhinesid eeskätt data kasutusel ja analüüsil, et me jõuaks õigete reklaamsõnumitega õigel ajal õigete inimesteni. Need reklaamid olid paljuski automatiseeritud ja kuvasid küll relevantset infot, aga ei olnud väga loovad. Sel korral tahtsime just loovuse mõttes eristuda ja Facebooki poolt vastloodud AR reklaamid pakkusid selleks head võimalust.

BM: Mida üldse tähendab Facebooki edulugu? Miks see oluline on ja mis sellega kaasneb?

See on ametlik case study, mis luuakse koostöös Facebookiga ja mis näitab parimaid praktikaid, kuidas Facebooki lahendusi kasutada. Neid levitatakse ülemaailmselt ja seetõttu on ta agentuurile heaks platvormiks end välisturgudel tutvustada – see on justkui sertifikaat, et suudad selle kanali võimalusi maksimaalselt kasutada ja annab klientidele agentuuri kvaliteedi osas kindlustunde.

Meie jaoks on see võimaldanud end uutele klientidele paremini positsioneerida, näitab ära meie tugevused ja on ka tõestuseks, et me päriselt teeme Facebookiga tihedalt koostööd, et see ei ole lihtsalt slaid presentatsioonis, mis on ju kõikidel agentuuridel olemas.

BM: Kas oma osa mängib see, et olete Facebooki ametlik partner? Kas Facebooki edulood on ainult Facebooki partneritele mõeldud või saavad sellist tunnustust ka teised?

Osaliselt kindlasti mängib, kuna see annab meile otsekontaktid, ei pea suhtlema läbi vahendajate või anonüümse support’i. Iseenesest see ei ole ainult partnerite privileeg, osaleda saavad kõik, aga see eeldab otsekliendi puhul teatud tasemeni jõudmist, et Facebooki kontaktisik saada. Eestis on võimalik edulugu proovida ka läbi Facebooki edasimüüja. Agentuuridel ja klientidel, kellel otsekontakti ei ole, on võimalik seda teed kasutada.

BM: Kas vahepeal on olnud ka selliseid projekte, mis pole Facebookilt ametlikku tunnustust saanud?

Ikka on, ega 99% meie tegevusest on tavapärane parimate praktikate, seadistuste ja optimeerimisviiside kasutamine, mis on mahukas töö ja tagab kliendi äritulemuse, aga ei ole midagi nii erakordset, mida tasuks edulooks vormistada. Lisaks tuleb silmas pidada, et paljud kliendid, kellel oleme aidanud tugevaid tulemusi saavutada, ei taha seda infot oma konkurentidega jagada, mistõttu need tegevused ja edulood kunagi avalikkuseni ei jõua. Ma arvan, et see success story iseenesest ei ole eesmärk omaette, meie jaoks on oluline kliendi äri kasvatada ja seeläbi ka ise kasvada.

BM: Mida Facebooki partneriks olemine endast kujutab?

See annab meile otsekontaktid, kiirema klienditeeninduse ja võimaluse saada ligipääsu uutele teenustele, mis veel avalikkusele lahti ei ole. Ehk meile konkurentsieelise teiste agentuuride ees ja meie klientidele konkurentsieelise oma konkurentide ees, kuna need uued teenused on reeglina efektiivsemad ja toovad rohkem tulemusi. Sisuliselt kõik meie Facebooki edulood põhinevad mingil kujul innovatsioonil.

BM: Kes ja kuidas saavad Facebooki partneriks?

Seda Facebook otseselt ei avalda, olen aru saanud, et eelduseks on nii käive, kasv kui ka tegevuste kvaliteet.

BM: Kas on oodata ka neljandat edulugu?

Edulugu kui selline pole meile omaette eesmärgiks, eesmärk on ju ikkagi kliendi äri kasvatada. Edulood on toredad, aga kliendi kasumiaruandes need ei peegeldu, kuid kindlasti tahame pakkuda teenust, mille tulemusena tulevad ka järgmised edulood.

Kolm Facebooki edulugu:

2018. aastal aitas Mediabrands Digital dünaamiliste reklaamide abil kasvatada airBalticu online-müüki, kasutades selleks ühena esimestest Facebooki uusi lahendusi Flight Ads ja Facebook Attribution. Kampaania oli niivõrd edukas, et sellest sai Facebooki ametlik edulugu. Lisaks tõi see Aasta Digitegu 2018 konkursil Facebooki reklaami kategooria auhinna.

2019. aastal laiendati dünaamiliste reklaamide strateegiat ka nende inimesteni, kes polnud varem airBalticu lehel käinud, aga kellel oli huvi reisida ja kes parajasti mingi kindla sihtkoha osas taustainfot otsisid. Selline tehnoloogia ja data kombineerimine vähendas ühe ostu sooritamiseks vajalikku investeeringut 90% ja tõstis 8,4 korda müüki, tuues kaasa teise Facebooki eduloo. Loe pikemalt.

2020. aastal said Mediabrands Digital ja airBaltic kolmanda ametliku Facebooki eduloo. Sel korral keskenduti uudse AR-reklaamiformaadi abil müügitulemuste tõstmisele. Kui kaks esimest edulugu põhinesid andmetel ja olid suuresti automatiseeritud, siis kolmas edulugu eristus hoopis loovusega.

Vajad digiturundusega abi? Võta meiega ühendust mbd@mbd.ee!