Kuidas turundada VKontaktes?

Novembri lõpunädalatel toimus Mediabrands Digitalil eksklusiivne kohtumine Vkontakte rahvusvahelise suuna esindajatega. Moskvast saabunud külalised tutvustasid meie agentuuri digispetsialistidele selle kanali võimalusi ning jagasid VK-s reklaamimise parimaid praktikaid.

VKontaktel on üle maailma enam kui 100 miljonit aktiivset kasutajat. Venemaal loodud sotsiaalvõrgustik on koduriigis suurima päevase kasutajaskonnaga platvorm ning seda külastab kuus 71,8% elanikkonnast, samas kui Instagram jõuab 57,7%-ni rahvastikust ning Facebook 43%-ni Venemaal elavatest tarbijatest. Eestis on kasutajanumbrid oluliselt tagasihoidlikumad, ulatudes kuus 10,4%-ni rahvastikust.

Oma olemuselt sarnaneb platvorm teistele sotsiaalvõrgustikele, milles kasutajatel on võimalik luua ja vaadata uudisvoo ning story’de postitusi, vestelda läbi suhtlemisrakenduse (VK chat), vaadata videosid ning kuulata muusikat (VK Music). Lisaks on võimalik liituda huvigruppidega, luua ning olla osa kommuunidest.

Väga oluliseks peetaksegi just kommuune. VK kommuun on oma olemuselt sarnane Facebooki fännilehele – tegu on ettevõtete poolt loodava keskkonnaga, läbi mille pidada oma jälgijatega kahesuunalist kommunikatsiooni. Lisaseadistuste abil saab kommuuni luua spetsiaalse menüüvaliku, mis kutsub liituma firma uudiskirjaga. Nii on võimalik VK keskkonnas saata liitunud kasutajatele personaalseid pakkumisi otse VK vestlusesse (chati). Võimalik on luua ka oma rakendusi (VK Mini Apps), uudisvoo küsitlusi ning sarnaselt Facebookile chati roboti (chat bot), mis annab omakorda sadu põnevaid reklaamivõimalusi.

Vkontakte kanali esindajate sõnul on kommuuni postituste orgaaniline reach ca 10%, mis tingib vajaduse teha tasulist reklaami, et jõuda suurema auditooriumini. Reklaamiformaate on VK-s hetkel kuus:

  1. karussell (carousel);
  2. postitus nupuga (post with button);
  3. kontaktivormi reklaam (lead ad);
  4. rakenduse, kommuuni või välise veebilehe universaalne postitus (universal post);
  5. veebilehe reklaam (website ad) ning
  6. stories reklaam.

Vaid välise veebilehe universaalset postitust ning veebilehe reklaami on võimalik kasutada ilma kommuuni omamata, kõigi teiste reklaamiformaatide rakendamiseks on kommuuni olemasolu hädavajalik.

Tarbijaid on võimalik sihtida demograafiliste andmete, asukoha, huvide, liitutud kommuunide ning aktiivsuse ja kasutatavate seadmete põhjal. Samuti on võimalik näidata reklaame sagereisijatele ja teha lisaseadistuste abil taasturundust (remarketing) kodulehe külastajatele ning olemasolevale kliendibaasile ja dünaamilist taasturundust (dynamic remarketing). Kasutajagruppe saab segmenteerida ka reaktsioonide alusel – näiteks on võimalik välistada reklaamikampaaniatest kasutajad, kes on sinu reklaame varasemalt peitnud või neile muul moel negatiivselt reageerinud. Tasuda on hetkel võimalik vaid CPMi või CPC põhiselt, kuid kanali esindajad andsid mõista, et tulevikus võib hinnastus muutuda konversioonidel põhinevaks.

Kui soovid kasutada vene sihtrühma tabamiseks täiendavaid reklaamikanaleid või elab Sinu toote või teenuse peamine auditoorium vene keelt kõnelevas riigis, on VKontakte selleks oma üha laienevate reklaamiformaatide ja -võimalustega suurepärane valik. Mediabrands Digitalil on ainsana Baltikumis reklaamikanali esindajatega otsekontakt ning hulgaliselt kogemusi edukate reklaamikampaaniate läbiviimisel. Kui vajad abi, siis kirjuta meile info@mbd.ee.