Google Retail Academy Baltics 2019: kuidas kasvatada turundusinvesteeringute efektiivsust pühadeperioodil

Septembri lõpus toimus Vilniuses Google-i korraldatud koolitus Retail Academy Baltics 2019, milles pakuti praktilisi juhiseid, kuidas võtta maksimumi lähenevatest ostupühadest ning kasvatada pühadeperioodil kliendibaasi ja -lojaalsust.

Peamised käsitletud teemad:

  • jaekaubandust mõjutavad trendid;
  • Musta Reede, Küberesmaspäeva ning pühadehooaja parimad praktikad Baltikumis, Euroopas ning globaalselt;
  • kuidas optimeerida otsingu-, display-võrgustiku ja videoreklaame lühiajalistes müügile fokuseeritud kampaaniates ning kasvatada turundusinvesteeringute efektiivsust.

 

Google-i andmetel on ostupühade populaarsus Eestis ning kogu Euroopas kasvutrendis ja saanud jõulukingituste ostmise mitteametlikuks stardiks. Tähtpäevad mõjutavad turge erinevalt, kuid Euroopas peetakse suurimateks sügis-talvehooaja müügipäevadeks Halloweeni (toimub sel aastal 31.10), Black Friday-d ehk Musta Reedet (29.11) ning Cyber Monday-d ehk Küberesmaspäeva (02.12). Üha enam tähelepanu pälvib ka Hiinast pärinev, 11. novembril peetav Single’s Day ehk Vallaliste Päev, mis kutsub vallalisi ennastunustavalt ostlema.

 

Ostupühadel ning jõulueelsel perioodil kasvab hüppeliselt huvi lõhnaõlide, kodutehnika, jalatsite, kellade, arvutite, mobiiltelefonide, aksessuaaride, naiste riiete, väärtuslike ehete, nahahooldustoodete ning videomängude- ja konsoolide vastu. Suurenenud konkurentsisituatsioonis on vaja teha ka otsingu-, display-võrgustiku ja videokampaaniate seadistustes muudatusi; veenduda, et eelarved on piisavad ning panna paika strateegia, kuidas muuta esmaostjad püsiklientideks.

 

 

Hooajalistes ostukampaaniates on oluline:

  • Otsingukampaania reklaami näitamiste mahu säilitamiseks tõsta eesmärgiks seatud CPA või ROAS hinda ca 50-100%. Kasumi suurendamiseks on vaja teinekord alustada kõrgema investeeringuga ning optimeerida kampaaniaid jooksvalt.
  • Piisava arvu konversioonide olemasolul lülituda ümber Smart Bidding strateegiatele juba mitu nädalat varem. Nii on Google-i algoritmidel piisavalt aega, et läbida õppimisprotsess;
  • Näidata reklaame sihtgruppidele, kes on huvitatud ostu sooritamisest ning valida vastavalt kampaania tüübile ja eesmärkidele sobilik pakkumise (bidding) strateegia. Need tegurid on paremate kampaania tulemuste saavutamisel võtmetähtsusega;
  • Teha mitu erinevat versiooni reklaamikujundustest ning kasutada ka responsive reklaame, et jõuda laiema auditooriumini.

 

Koolitusel käsitleti muuhulgas ka kliendi eluaegse väärtuse (customer lifetime value) kontseptsiooni. Uue kliendi leidmine maksab Google-i andmetel keskmiselt 5 korda rohkem kui olemasoleva hoidmine. Pareto printsiip kehtib ka ettevõtluses: ca 20% klientidest toob suurele osale jaemüügiga tegelevatest firmadest 80% kasumist, mistõttu on mõistlik teha kindlaks oma kõige väärtuslikumad kliendid ning analüüsida nende ostukäitumist. Top klientidest soovitatakse moodustada segment ning näidata neile isikustatud reklaame.

 

Kuidas teha Google Analyticsis Pareto analüüsi?

Võta Google Analyticsis ette kõik müügitehingud ning leia kõrgeima 10-20% väärtusega tehingute piir (protsent sõltub tehingute koguarvust):

Loo segment kasutajatest, kelle ostu väärtus on suurem või võrdne leitud 10-20% piirist:

Võrdle top 10% müügitehingu sooritanute ostukäitumist kõigi teiste kasutajatega:

Loo kõrge väärtusega klientidest sihtgrupp ning kasuta neid oma kampaaniates oskuslikult:

 

Oluline on märkida, et e-commerce info ei ole Google Analyticsis vaikimisi kõigile kättesaadav ning selleks tuleb teha tehnilisi lisaseadistusi, millega tegeleb Mediabrands Digitalis eraldi üksus.

Analüüs ainuüksi ei too äriedu ja kasumit. Oluline on see, kuidas ja mida uute teadmistega ette võetakse. Kui soovid teha edukaid ja tulemuslikke turunduskampaaniaid ning vajaksid abi Google-i reklaamide ja Google Analyticsi seadistamisel, siis kirjuta meile info@mbd.ee.