Academy 2019

26. septembril toimunud Academy 2019 üritusest annavad ülevaate meie meeskonna uusimad liikmed Erki, Evelina ja Margaret. Pilk digitulevikku on teie ees.

 

Digiturunduse trendid 2020. aastal

Magda Wynne, kes on Mediabrand Digitali Iirimaa haru juht, kõneles sellest, mida peaks uuel aastal turunduses silmas pidama. Samuti tutvustas ta uusi digikanalite lahendusi.

  • Facebooki eeliseks on endiselt tohutu kasutajate arv, kellele on reklaami võimalik suunata. Facebooki platvormil on 2,4 miljardit kasutajat, Facebooki hallataval Instagrami platvormil on miljard kasutajat.
  • Facebooki eeliseks on inimestest, mitte seadmetest lähtuv tulemuste mõõtmine. See tähendab, et saame seadmete üleselt mõõta, kust tuli tegelik tulemus, olgu eesmärgiks näiteks unikaalsete reklaami vaatamiste arv või ostu sooritamine e-poes.
  • Rahvusvahelisele turule sisenedes on ülioluline testida. Brand lift testid ja conversion lift testid aitavad selgitada, mida inimesed tegelikult soovivad näha. Selle väljaselgitamine aitab turundada kuluefektiivselt.
  • Eesti on Facebooki jaoks väga heal positsioonil – meie konversioonitase on maailmas 2. kohal.
  • Ei ole olemas midagi mõjuvõimsamat kui hea visuaal. Visuaali osatähtsust ei tohiks kunagi alahinnata.
  • Loovmaterjalides lähtu KISS printsiibist (“keep it simple, stupid“). Kasuta korduvalt ühte visuaali ja sõnumit. Sama loovmaterjali kordamine ei ole patt, nii see tõepoolest jääb inimestele paremini meelde. Oluline on püsida keskteljel: nt bänneri puhul paiguta toode, eripakkumine või logo visuaali keskele.
  • Sõnumi puhul mõtle läbi, kas see kõnetab sihtturu klientuuri ja ega Sa ei ole teinud ekslikke eeldusi klientide vajaduste kohta. Näiteks Iirimaal on rugby väga populaarne nii meeste kui naiste seas ja soo põhjal eelduste tegemine võib viia eksiteele.
  • Tuvasta parimad võimalikud meediatooted, mis omavahel kombineerituna saavad Sinu eesmärke teenida. Nt airBalticu puhul, kellel on tagataskus mitu Facebooki edulugu, toimisid koos väga hästi Google’i ja Facebooki dünaamilised reklaamid (flight ads reklaamiformaat).
  • Turundusstrateegia puhul on olulised kaks põhimõtet:
  1. laienda oma eesmärke – mine sügavamale olemasolevate eesmärkide mõtestamisel ja tulemuste analüüsimisel;
  2. koosta põhjalikult läbi kaalutud integreeritud meediastrateegia.
  • Facebook tuleb turule uue toote/äpiga – Facebook Dating (“No swiping, just secret crushes”) – inimesed, kes on vastastikku teineteise pilte meeldivaks märkinud, on omavahel salajased crush’id.
  • Jaekaubanduses kasutatakse aina enam pildiotsingut – see tähendab, et lisades pildi mõnest riideesemest konkreetse brändi tooteotsingusse, leiab süsteem sarnase toote konkreetse brändi valiku seast.
  • Virtuaalreaalsuse kasutamine filmide vaatamisel, ärikohtumistel ja messengeris. Netflixi näitel saab filme vaadata virtuaalreaalsuse prillidega, seega kaob vältimatu vajadus kasutada ekraani.
  • Single image ja single message reklaamide veelgi suurem sidumine andmetega.

Kuidas tehisintellekt mõjutab turundust

Janine Bilz Adformist kõneles tehisintellekti osast igapäevases turundustöös, aga ka põnevatest tulevikusuundumustest.

  • Hetke populaarseim AI-põhine rakendus on juturobot (chatbot). Populaarsuselt teisel kohal on optimeerimine (process optimization).
  • Tulevikutrend: isiklikud assistendid, nt Alexa või Siri, leiavad tee reklaamindusse. Isiklik assistent õpib inimese käitumise põhjal, mida tal on vaja või mille vastu võiks huvi olla. Janine Bilz ennustab, et ca 4–5 aastaga on kõigil inimestel oma virtuaalassistent.
  • Kas tehisintellekt võib olla ohtlik? Elon Muski hinnangul on tehisintellekt suurem oht kui tuumarelvad.
  • Millised on ettevõtete plaanid seoses tehisintellekti juurutamisega? Ühe uuringu kohaselt on 14% küsitletud ettevõtetest juba juurutanud tehisintellekti oma tegevuses, 23% plaanib seda teha järgmise aasta jooksul, 25% plaanib seda teha kahe aasta jooksul ja 29% küsitletud ettevõtetest plaanib seda juurutada 2-3 aasta pärast. Huvitav on asjaolu, et vaid 9% küsitlusele vastanutest puudub huvi tehisintellekti vastu.
  • Adform kasutab tehisintellekti oma tegevuses ja eriti dünaamiliste loovlahenduste puhul.

“Cannes Lions – the Less Likely Winners”

Agentuuri Age loovjuht Mart Metsma tegi ettekande, mis pakkus palju positiivseid emotsioone ja tõi esile naerupahvakuid, aga kahtlemata pani ka mõtlema sotsiaalsete probleemide üle. Ettekande tuumaks olid Cannes Lions’i võidutööd, mida iseloomustasid nutikad lahendused, mis ei ole tingimata kulukad või keeruka ülesehitusega.

  • Loovalt autasustatud kampaaniad toovad 11 korda parema investeeringutasuvuse kui mitteauhinnatud kampaaniad.
  • Lihtsuses peitub võlu. Cannes´i võidutöö on võimalik teha ka väiksema eelarvega – selleks peab olema loominguline ja keskenduma konkreetsele sõnumile, mida püütakse esitada. Mida loovamaks muutuvad kampaaniad, seda efektiivsemad nad on.
  • Aina enam pööratakse reklaamides rõhku sotsiaalsetele teemadele nagu kiusamine, vananemine, võrdsus ühiskonnas jne. Cannes´i võidutööde hulgas on laiema sotsiaalse sõnumiga reklaame märgatav hulk. Näiteks toodi välja Academy esitluses hiljutine Sprite´i kiusamisvastane reklaam (‘’I Love You Hater’’).

  • Näiteks oli väga põnev üks võidutöö, mis pani sügavuti mõtlema ning on väga asjakohane praeguses nutimaailmas – Blindmeters on liiklusohutuse äpp, kuhu sisestad sõidukiiruse tunnis ning soovitud sõnumi. Seejärel saab näha, kui palju tegelikult sõidetakse ‘’pimedaid meetreid’’ sõiduteedel ning nende meetrite hulk on isegi lühikeste sõnumite puhul šokeerivalt suur.