Facebook Cross Border Business 2019

20. septembril osales Mediabrands Digital Londonis Facebooki korraldatavas töötoas „Cross Border Business“, kuhu olid kutsutud suuremad ekspordiga tegelevad ettevõtted ja tehnilised digimeedia agentuurid. Ürituse peamine eesmärk oli tutvustada uusi lahendusi, millest osa on veel beetastaadiumis, ja anda tagasisidet Facebooki inseneridele uute lahenduste väljatöötamiseks. Kõneldi rahvusvahelise turundusstrateegia loomisest, kampaaniate testimisest ja seadistamisest Facebookis, tulemuste otstarbekast mõõtmisest ja loovmaterjalide kujundamise põhimõtetest.

Kõige suuremad muudatused ja uuendused on seotud automatiseerimise ja optimeerimisega, samuti online ja offline tegevuste sidumisega üheks tervikuks.

 

Millele tähelepanu pöörata, kui soovid ettevõttega eksporditurule siseneda

Enne uude riiki sisenemist on alati soovitatav teha põhjalik sihtturu uuring. Läbi tuleb mõelda näiteks rahvusvahelise meeskonna koosseis, luua mitme keelevalikuga veebileht ja sihtriigi võimalustega sobituv maksesüsteem, uurida kasutajate käitumistrende ja konkurentide tausta. Facebook on rahvusvahelise turu uuringuteks loonud erinevaid tööriistu, näiteks IQ Cross Border Insights Finder.

Kui rääkida konkreetsemalt kampaaniatest ja arusaamisest, kuidas üks või teine riik Sinu ettevõtte vastu võiks võtta, siis minimaalne aeg selle hindamiseks on 3–6 kuud.

 

 

Kuidas seadistada, optimeerida ja analüüsida rahvusvahelist Facebooki kampaaniat

Rahvusvahelise kampaania strateegia peaks hõlmama kahte põhilist eesmärki:

  • kampaania tõhusus ja automatiseeritud protsessid;
  • uued turud, rahvusvaheline laienemine.

See võimaldab masinõppel saada rohkem signaale ning toimetada reklaami õigete inimesteni. Kindlasti tuleb rõhku panna testimisele. Oluline on testida nii strateegiaid kui ka loovlahendusi.

 

Mida arvestada loovmaterjalide kujundamisel

  • Lisaks dünaamilisele reklaamikeelele lisandub peatselt Facebooki automaattõlge, samuti riigiti kohanduvad reklaamid, kus inimene näeb näiteks oma riigi valuutat tootehinna juures. See teeb rahvusvahelisele turule sisenemise lihtsamaks.
  • Kohanda reklaamid mobiilile, lisa iga riigi reklaamidele kohaliku kultuuri elemente ja ära unusta erinevaid loovlahendusi testida. Nii pole põhjust vaielda, mis töötab paremini, asjakohane test annab vastuse.
  • Uude riiki minnes pane rõhku oma ettevõtte väärtuste tutvustamisele, oma unikaalsusele. Mõtle läbi, kas ettevõtte sõnum on sihtturule hästi mõistetav.

 

 

Üks huvitav fakt eksportivate ettevõtete juures on see, et võrreldes koduturul toimetavate konkurentidega on nad oluliselt innovaatilisemad. Näiteks Suurbritannias on eksportivate ettevõtete nimele registreeritud lausa 2 korda rohkem patente.

Kui ka Sinu ettevõttel on palju häid ideid ja maailmavallutamise plaanid ootavad teostamist, saab Mediabrands Digital appi tulla alustades strateegia loomisest ning lõpetades kampaaniate juhtimise ja analüüsiga.