Adform IPG Global Summit 2019

Adformist, AI-st ja turundustrendidest.

Kevadel kutsusid Adformi reklaamitarkvara esindajad oma Vilniuse kontorisse külla Euroopa IPG grupi agentuurid. Kahepäevasel üritusel tutvustati platvormi uuendusi, räägiti parimatest praktikatest ja jagati edulugusid. Osalejaid oli nii Baltikumist, Skandinaaviast kui ka Saksamaalt ja Hollandist. Mis on üldse Adform ja mida sellega teha saab, loe siit.

Kuigi kõik osalejad on juba vilunud Adformi kasutajad, tehti platvormist esmalt üldisem ülevaade – kuidas see reklaamiturul positsioneerub ja millised on eelised konkurentide ees.
Nagu allolevalt jooniselt näha, on 2002. aastal Taanis loodud platvorm vaikselt kasvanud üheks juhtivaks reklaamitarkvaraks.

 

Lisaks platvormile räägiti palju ka digiturundusest üldiselt. Valdkonna põhilised trendid ja “ennustused” on lühidalt kokku võttes sellised:

  • Turunduse ja meediapindade holistiline käsitlus. See tähendab, et tele-, raadio-, digi- ja välireklaamid on loodud ühise strateegia ja eesmärkidega, neid vaadeldakse ja analüüsitakse koos.
  • Märksõnadeks ka cross-media ja eesmärgi-põhine planeerimine!
  • 2020. aastaks läheb 63% digimeedia kulust Google’i ja Facebook’i rahakottidesse. Üha suuremat konkurentsi hakkab pakkuma Amazon. Digi kasvab programmatic’u arvelt.
  • Digimeedia on muutunud ja enam pole olulisim kokkuhoid või allahindlus, vaid väärtus, mis tuleb läbi andmete ja sihtimise.
  • Kui täna toimetavad loov- ja digiplaneerimise osakonnad valdavalt eraldi, siis tulemuslikum oleks koostöö sõnumite planeerimises, arvestades meediapindu ja data’t.
  • Loova ja digi koostöö on oluline ka põhjusel, et dünaamiliste reklaamide osakaal kasvab üle 50% ning 2-5 aasta pärast on enamik reklaame sisu poolest dünaamilised ja isikustatud, arvestades netikasutaja huvidega.
  • Offline data kasutamine online tegevustes. Näiteks jaekettide kliendikaartide ja lojaalsusprogrammide andmestiku kasutamine, et kasutajale kasulikuma sisuga reklaami näidata.
  • Digital-out-of-home (DOOH) ehk digitaalselt ja RTB loogikaga ostetavad välireklaamid. Digiturunduse maailma üks kuumemaid trende, mis on muutunud pea turustandardiks näiteks USAs ja UKs. Kas ja millal see Eestisse jõuab, näitab aeg.
  • Viewability Rate on oluline mõõdik olnud juba aastaid kuid endiselt ei väsita selle olulisust rõhutamast.
  • Inimkeskne lähenemine. Nii sihtimises kui ka raporteerimises keskendutakse brauseri küpsiste asemel üha enam internetikasutaja tegelikule ID-le. Cross-device mõõdikud on olulised, muudavad numbrid tõesemaks ja võimaldavad eelarve mõistlikumat kasutust.
  • Programmatic-reklaamimise puhul toovad parema tulemuse agentuuri ja meediaomaniku otsesemad koostööd, mitte vabalt turult (open exchanges) meediapinna ostmine. Adform pakub selleks tehnilisi lahendusi nagu Private Marketplace ja Programmatic Direct.

 

 

Mõisted selgeks!

Digiturunduse teemalistel konverentsidel ei saa enam mööda trendimõistetest “machine learning” ja “artificial intelligence”, lühidalt “AI”. Selgitati, et sageli kasutatakse neid väljendeid valesti, nende sisu täpselt mõistmata.

  • Artificial Intelligence (AI) – programm, mis on õpetatud “tunnetama”, tegutsema ja kohanduma.
  • Machine Learning – algoritmid programmi sees, mille abil teevad masinad otsuseid.
  • Deep Learningmachine learning-u alamvaldkond, kus mitmetasandilised võrgustikud koguvad infot ja õpivad suure hulga data põhjal.

Reklaaminduse puhul kasutatakse eelkõige üldisemalt mõistet AI. Adform kasutab samuti AI’d erinevate funktsioonide jaoks nagu dünaamilised reklaamid, cross-device, lookalike jne. Sisuliselt tähendab see seda, et süsteem võtab arvesse kogutud andmeid ja “kogemust” ning õpib selle põhjal, et tulemuslikumalt reklaami sihtida.

Probleemid ja lahendused.

Ühe valdkonna üldprobleemina nimetati süsteemide kaootilisust – erinevaid platvormiosi ja teenuseid pakutakse sageli eraldi tükkidena, mis tekitab klientidel raskusi orienteerumisel. Valupunktina nimetati ka nähtust “walled garden”, mille puhul klientidele antakse kasutada kõik platvormi funktsioonid, kuid data’t hoitakse kiivalt endale. Muredeks on ka reklaamipettused, andmelekked ja kõrged tehnoloogiatasud. Neile kõigile probleemidele pakub Adform omapoolseid lahendusi. Enda üheks trumbiks peetakse täielikku sõltumatust ja tarkvara integreeritust. Võrreldi end legoga, mille tükkidest kokku pannes saab legomaja ja platvormiosi nagu reklaamiserver, DMP (data management platform ehk andmehaldusplatvorm) ja DSP (demand side platform ehk reklaamiostja platvorm), saab vajadusel kasutada nii eraldi kui ka ühe tervikuna. Lisaks on võimalik data’t importida ja eksportida ning turvameetmetele pööratakse samuti suurt tähelepanu.

 

Täname Adformi informatiivse ja meeleoluka ürituse eest!