Digitrendid aastal 2019

Uuel aastal midagi uut ja maailma muutvat klientide jaoks ei tule. Muutused toimuvad pigem pikaajaliste trendide raames. Mobiil, sotsiaalmeedia, programmatic ja sisuturundus on jätkuvalt olulised teemad ka 2019 aastal. Influencerid on enam pilti tulnud, ent suuri, brändeloovaid edulugusid ootame endiselt.

Mobiilikasutajate arv kasvab jätkuvalt ja ületab paljude veebilehtede puhul arvutikasutajate külastusi. Ettevõtjale tähendab see vajadust mobiilisisu kiirelt ja loogiliselt kasutajale pakkuda ning agentuurile vajadust lahendada cross-device mõõdikute mure ehk viia kokku inimesed, kes alustavad ostuteekonda mobiilis ja lõpetavad teises seadmes. Ses osa on meil eelmisest aastast hea edulugu, kuidas mobiili reaalsest mõjust infot saada ja seda personaliseeritud lähenemiseks kasutada.

Sotsiaalmeedias jätkab võidukäiku Facebook koos Instagramiga, mis on nii Eestis kui üle maailma kõige kiiremini reklaamikäivet kasvatav meediakanal. 2018 tõi kaasa organic reachi surma, mis tähendab, et varasemate aastate strateegiad ja taktikad selles kanalis enam ei tööta ja ilma reklaamieelarveta ei pruugi sisutootmine efektiivne ressursikasutus olla.

Meedia ning reklaamiplatvormide konsolideerumine jätkub nii Eestis kui maailmas. Üleilmselt võtavad Google ja Facebook jätkuvalt enamiku digiturunduse kasvust. Eestis koondub kohalik digimeedia samuti paari suurema grupi väljaannetesse, kelle põhiliseks väljakutseks saab omavahelise kemplemise asemel just digimaailma juhtivate keskkondade kõrval oma turuosa säilitamine.

Jätkub ka tõe ja tulemuslikkuse otsimine kõikides (digi)turundustegevustes, vähemaks jääb üleüldist reklaami kõikidele ja suureneb täpselt sihitud reklaami osakaal, mis toob kaasa digitegevuste efektiivsuse ja ideaalis ka lõpptarbija frustratsiooni vähenemise reklaamirohkuse suhtes.