Spotify – muusika ja reklaam käsikäes?

Mõni aeg tagasi külastas MBD kontorit Spotify esindaja Leo. Spotify on maailma suurim muusika striimimise keskkond, mis endiselt kasvatab hoogsalt kuulajaskonda. Ambitsioonid on suured, sest tänaselt 180 miljonilt kasutajalt plaanitakse 2030. aastaks tõusta 2 miljardini. Meeleolukal kohtumisel tutvustas Leo meile keskkonna reklaamivõimalusi ja põnevaid juhtumeid.

Spotify reklaamkanalina

Nagu mitmetel teistel online meedia pakkujatel, garanteerib ka Spotify puhul tasu reklaamivabaduse ning reklaami kuvatakse vaid tasuta versiooni kasutajatele.
Eestis on tasuta keskkonna kasutajaid u 100 000. Suurim esindatus on vanuserühmal 18-24, ehk millenniumi põlvkonnal, kellele mõju avaldamist tuleb võtta suurema väljakutsena. Märksõnadeks on loomingulisus ja originaalsus. Enda eest räägib ka eestlaste TOP 1 kuulatav pala (september 2018 seisuga).

 

Lisaks helireklaamile on Spotify’s võimalik kuvada nii väikesemõõdulisi bännereid kui ka suuri ja edevaid videoreklaame. Suurte pindadega toetab keskkond hästi loovaid lahendusi. Kuni 30-sekundilisest klipist ei saa üle hüpata, vaid muusika edasi kuulamiseks tuleb see lõpuni vaadata. Kanal on suurt rõhku pannud ühele viimaste aastate olulisemale mõõdikule – viewability’le ehk reklaami nähtavusele. Seega näidatakse reklaami vaid siis, kui programm on parajasti aktiivne.

Seadmete osas ei saa 2018. aastal enam rääkida vaid arvutist, mobiilist ja tahvelarvutist. Lisandunud on mängukonsoolid, Smart TV-d, autod ning muud ühendatavad seadmed, milles kõiges Spotify plaanib kohal olla. Kuna Spotify’sse saavad muusikat üles laadida vaid litsentseeritud artistid, ei ole ohtu, et reklaam satuks solvava või kahtlase sisu juurde. Mõeldes viimase aja reklaamiskandaalidele, on see tõeline boonus!

Autentsus

Kui sotsiaalmeedias kipuvad inimesed hoidma teatud kuvandit, siis muusikat kuulates kaob see filter ära – kuulatakse seda, mis tõeliselt meeldib või mingil ajahetkel korda läheb. Spotify peab autentsust enda suureks eeliseks ning oskab seda enda kasuks tööle panna, segmenteerides kasutajaid muuhulgas ka nende muusikaeelistuste põhjal. Nii võib juhtuda, et Sulle kuvatakse lohutavat šokolaadi reklaami melanhoolsete Mariah Carey ja Ed Sheeran’i lugude vahele.

Kui Sinu brändi eesmärke aitaks saavutada nähtavus kanalis, mida võib pidada üheks noorema generatsiooni elustiili keskkonnaks, on Spotify kindlasti koht, kus olla. Tegemist on esindusliku ja kvaliteetse bränding-kanaliga, kuhu reklaame luues tuleks olla julge ja uuenduslik!

Et tellida reklaam Spotify’sse või arutada, kas kanal üldse võiks sobida ka Sinu ettevõttele, võta ühendust oma projektijuhiga.