Kokkuvõte Google CEE agentuuride üritusest

Google korraldab kord aastas Kesk- ja Ida – Euroopa partneragentuuridele ürituse, kus räägitakse trendidest, uutest toodetest ja näidatakse edukaid projekte. Sel aastal toimus üritus Prahas ja osalesid mitmesaja agentuuri juhid üle Euroopa. Teeme ülevaate olulisematest teemadest, mida üritusel kajastati.

Enim kõneainet said tavalised kahtlusalused: mobiil, video, machine learning jne. Juba mitmendat aastat on näha, et üldised teemad on samad, lihtsalt sisu muutub väga kiiresti. Kiiresti muutuda on vaja ka klientidel ja agentuuridel. Hea illustreeriv näide: Inimene suudab ilma veeta vastu pidada 7 päeva. Kui sa seisad suure staadioni tribüüni ülemises otsas, ja vett hakkab tilkuma 1 tilk minutis, nii et iga kord kogus kahekordistub, siis kas sureksid janusse või upuksid? Vastus: staadion täitub 44 minutiga. Samas, 5 minutit enne täitumist pole sul aimugi, et 5 minuti pärast oled vee all. Ehk kui muudatused tulevad, siis nad tulevad väga kiiresti.

Räägiti ka sellest, et agentuuride roll on muutumises. Klientide ootused agentuuridele on kasvanud, oodatakse rohkem äriprobleemide lahendajat ja strateegilist tuge. Samuti suureneb spetsialiseerunud agentuuride arv ja agentuurid, kes kõigega tegelevad, ei ole enam usutavad (kuna ei ole reaalne, et üks agentuur on väga tugev nii tavameedias kui veebis, loovtöös ja PRis). Google hakkab rohkem panustama ka Premier Partner agentuuride partnerlusprogrammi. Juba täna on meil olemas erinevate valdkondade kontaktid, kellega koos klientide kampaaniad pidevalt arendada ja täiustada.

Mobiil ja otsingureklaam. Google defineerib end kui mobile first ettevõtet ja sellel on selge põhjus – mobiilsete seadmete arv ja kasutustihedus on kiirelt kasvamas ja juba tavaarvutitest möödunud. Google’i puhul tähendab see eeskätt otsingu mobiilisõbralikuks muutmist, kuna 87% nutiseadmete omanikest kasutavad otsingut esimese sammuna kui midagi vajavad. Suurenenud on ka ROPO (research online, purchase offline) osakaal – 60% inimestest kasutavad veebiotsingut enne tavapoest ostu tegemist. See aga tähendab, et veebiturunduse tulemuslikkuse hindamiseks on vaja mõõta ka tavapoodide müügikasvu. Näiteks Matalani puhul suurendas iga mobiilireklaami investeeritud euro online müüki 15 ja offline müüki 31 euro võrra. Mobiili rolli suurenemisega muutub üha olulisemaks ka cross-device mõõtmine, näiteks 89% millennialidest omab enam kui kolme internetti ühendatud seadet.

Lisamaterjali ja värsket infot leiab lehelt https://www.thinkwithgoogle.com/cee/

 

Erki Heinsaar