Digitaalmeedia kiire areng on tekitanud nõudluse spetsialiseerunud agentuuride järele

Järgneb Best Marketingi juhi Hando Sinisalu intervjuu Erki Heinsaarega.

 

Mida kujutab endast Mediabrands Digital?

Oleme täisteenus-digimeedia agentuur. Meie teenuste skaala on lai: bännerkampaaniate planeerimine, otsimootoriturundus, sotsiaalmeedia, internetistrateegiad. Meie ideoloogia on, et klient saab kogu digimeedia teenuse ühest kohast, ei pea mitme erineva agentuuriga suhtlema.
Miks üldse on vaja spetsialiseerunud digimeedia agentuuri. Meil pole ju näiteks spetsialiseerunud välimeedia agentuuri või trükimeedia agentuuri?
Digimeedia areng on meeletult kiire, uut infot lisandub sisuliselt iga päev. Kui tavalises meediaagentuuris on 1-2 digimeedia spetsialisti, siis meil on 8 spetsialisti pluss veel ka taustajõud, kokku üle 10 inimese. Tänapäeval tuleb spetsialiseeruda, et edukas olla. Meil on näiteks kliente, kelle Pan-Balti eelarve Google’is ületab 50,000 eurot kuus. Selliste mahtude haldamiseks tuleb spetsialiseeruda. Eraldi teema on erinevate digiplatvormide omavaheline integreerimine – bännerid, otsing, retargeting ja sotsiaalmeedia. Meil on piisavalt inimressurssi ja teadmisi, et seda edukalt teha. Lisaks opereerime ka reklaamivõrgustikku Clickit, sinna kuulub üle 150 veebilehe. Clickit on tehniline platvorm, mis võimaldab võrgustikku kuuluvatel veebilehtedel reklaami korraga näidata ja reaalajas kampaania tulemuslikkust jälgida. Lisaks saame läbi viia väga täpselt sihitud kampaaniaid, piirame reklaame asukoha, aja ja inimeste käitumise järgi.

Millised veebilehed Clickiti võrgustikku kuuluvad?

Suurematest näiteks kava.ee, ilm.ee, tv3.ee, kanal2.ee, hinnavaatlus.ee, auto24.ee, buduaar.ee, naistemaailm.ee jne. Lisaks ka palju väiksemaid, kuni blogideni välja. Võrgustiku eelis, lisaks täpsele sihtimisele, on see, et saame reaalajas kõike muuta ja jälgida, planeeringut ja ka loovlahendusi muuta. Clickit on väga efektiivne tööriist – kui suurtes portaalides on keskmine CTR (bänneril klikkimise määr) 0,1% ja alla selle, siis Clickit-is on see 0,9%. Kas siin pole vastuolu – olete samaaegselt meediplaneerija ja meediaomanik.

Kas ei teki kiusatust oma võrgustikku teistele eelistada?

Me ei oma Clickitisse kuuluvaid veebilehti, selles mõttes huvide konflikti ei ole. Loomulikult kasutame oma klientide kampaaniate planeerimisel ka teisi võrgustikke ja suuri portaale nagu Delfi, Neti või Postimees. Lõppkokkuvõttes on meie huvi, et meie kliendid saaks parima teenuse parima hinnaga ja täna annab Clickiti kasutamine neile konkurentide ees eelise. Kas bännerreklaami hinnastamise osas on suurte portaalide ja reklaamvõrgustike vahel erinevusi?

Suured portaalid müüvad veel täna oma reklaampinda päevapõhiselt, see on oma aja ära elanud lähenemine ja põhjustab muuhulgas ka „bänneriuputust“. Clickit müüb reklaami klikkide, unikaalsete näitamiste ja actionite põhiselt (samamoodi nagu näiteks Facebooki ja Google reklaamid) ja see on tunduvalt efektiivsem. Aga ka näiteks Postimees on üle päevapõhiselt müügilt näitamistepõhisele müügile ja see on tervitatav trend. Räägime reklaamist Google´is.

Kas suurtel ja tuntud tegijatel on üldse mõtet otsimootori reklaami osta?

Näiteks Volvo või Selver või EMT on ju nii tuntud, et tarbija ei kasuta nendeni jõudmiseks otsingut. Kui tuua konkreetne näide, siis Volvol tasuks ennast reklaamida konkureeriva autobrändi – näiteks Subaru või Audi otsitulemuste juures. Kui näiteks keegi guugeldab Subaru Outback, siis näeb ka Volvo V70 reklaami oma otsitulemuste juures ja tekib idee, et prooviks seda ka. Enne suuremaid oste otsib enamik inimesi eelnevalt taustainfot internetist, väga nutikas on see ostuhuviline seltskond enda kliendiks püüda. Otsimootori turundusel on Eestis meeletu potentsiaal. Näiteks UK-s moodustab see 60% kogu digimeedia reklaamikulutustest. Eesti kohta täpne statistika puudub, aga see number on oluliselt väiksem.

Google´s reklaamimine on väga lihtne, igaüks võib ise sinna reklaami osta. Milleks agentuuri vahele vaja on?

Lihtsate kampaaniate loomine pole tõepoolest mingi raketiteadus. Kui juba täpsemalt ja detailsemalt teha, tasub kasutada kogemustega spetsialistide abi. Esiteks ajakulu osas, sest kampaaniaid tasub pidevalt optimeerida ning teiseks, kuna Google’i puhul on hind otseselt sõltuv reklaamide ja struktuuri kvaliteedist, võib ise tegemine võib kokkuvõttes minna kallimaks kui spetsialistide kasutamine. Kaks meie töötajat on Google poolt sertifitseeritud spetsialistid ja Mediabrands Digital on Google AdWords sertifikaadiga.

Mida teete sotsiaalmeedia valdkonnas?

Sotsiaalmeedia vallas keskendume peamiselt sisuloomele, aga teema ka rakendusi ja mänge. Pakume täielikku kontohaldust – alates strateegiast kuni konkreetsete postituste kirjutamiseni välja. Kuigi sotsiaalmeediaga tegelemine on ettevõtte turundusspetsialistile fun töö, pole see enamasti prioriteet ja nii jäävad paljud juba loodud sotsiaalmeedia leheküljed seisma. Meie kaasame lisaks oma sotsiaalmeedia spetsialistidele erinevaid vabakutselisi kirjutajaid, kes loovad pidevalt asjakohast ja huvitavat sisu. Meie klientideks on väga erinevaid ettevõtteid – alates restoranidest kuni elektroonikatööstuse gigantideni välja.

Digitaalmaailmas on kõik mõõdetav – kui oluliseks teie mõõtmist peate?

Me mõõdame enamikke enda korraldatud kampaaniad läbi spetsiaalse platvormi, mis võimaldab meil reaalajas kampaania tulemuslikkust hinnata. Saame jooksvalt muuta planeeringut sõltuvalt sellest, millises portaalis reklaam paremini töötab ja optimeerida ka üleliigseid näitamisi. Mis muutub bänneritel klikkimisse, siis väga palju kampaaniaid ongi sellised, kus pole vaja bänneril klikkida. Näiteks Kaubamaja „Ostuöö“ reklaam on puhtalt teavitav ja seal klikkida polegi vaja. Kui kampaania eesmärk on tuua inimesi landing page-ile, siis on loomulikult vaja sellist loovlahendust, mis kutsub klikkima.

Tavaliselt me testime 2-4 erinevat loovlahendust, et valida välja kõige paremini töötavad bännerid. Aga siin tuleb sageli ette üllatusi – on juhtunud, et kõige paremini töötab esmapilgul vilets loovlahendus. Kogu aeg on vaja testida, sest ühe kampaania kogemusi teisele üle kanda pole sageli võimalik. Kui vähegi võimalik, muudame veebis konkreetseid tegevusi – oste, kliendikaardi taotlusi, demo allalaadimisi jms. Sellisel juhul ei ole vaja kampaaniat hinnata lähtuvalt näitamistest või klikkidest, vaid saab täpselt teada, millisest kanalist klient tuli.

Kuidas teiega ühendust saab?

Lisainfot meie kohta leiab kodulehelt www.mbd.ee , huvi korral võib mulle kirjutada erki@mbd.ee või helistada 55567006.