Piilume Facebooki rahakotti

Turundajatena teame, et kommertssisu levitamise osas Facebookile Eestis head alternatiivi ei ole. Twitter, Instagram, Pinterest ja Google+ on kõik kenad keskkonnad, aga ei oma Eestis piisavat kasutajabaasi, et sinna tehtavad panused ajaliselt ja rahaliselt ära tasuksid.

Facebooki miinuseks on, et selle võrgustiku hüved pole juba ammu enam tasuta ning alates IPOst on rahaküsimine sisu levitamise eest eskaleeruvalt kasvanud. Ja sellel on mitmed väga lihtsad põhjused:

  • Facebookilt oodatakse üha suuremat reklaamikäivet. Käesoleva aasta teises kvartalis teenis Facebook 2,6 miljardit dollarit reklaamitulu, samas Google teenis samal perioodil ligi 16 miljardit.
  • Üha enam kasutajaid vaatab Facebooki nutitelefonist või tahvelarvutist. Kui päevas külastab Facebooki 829 miljonit inimest, siis 654 nendest teevad seda läbi mobiilse seadme (ja nendest umbes 40% külastavad Facebooki ainult läbi mobiilsete seadmete). Mobiilsete seadmete osakaalu pidev kasv jätab Facebookile väga selge võimaluse reklaamitulu suurendamiseks: sisuturunduse osakaalu kasvatamine (sest teatavasti tavareklaame mobiilsetelt seadmetelt ei näe).

Seetõttu ongi Facebooki postituste orgaaniline ulatus keskmiselt ainult 5-6% fännide arvust ning tõenäoliselt langeb lähiajal veelgi. Mida me sellega seoses soovitame:

  • Facebooki strateegia tuleb (taas) läbi mõelda ja eesmärgid kirja panna – kuna sisu levik on muutunud tasuliseks, peab kogu tegevus olema väga selge eesmärgiga ja paika pandud mõõdikutega.
  • Sisupostituste rahaga toetamine (boost) peab olema osa sisuloome protsessist. Ei ole mõistlik panustada aega sisusse, mida näeb paar protsenti sinu fännibaasist.
  • Suurendamaks orgaanilist katvust on mõistlik korraldada väiksemaid mänge ja üleskutseid (auhinnad kindlasti ettevõttega seotud!) – mängud saavad palju tagasisidet ja sellest tulenevalt näeb järgmisi postitusi suurem hulk inimesi.